Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een krachtige marketingtool waarbij e-mail als communicatiemiddel wordt ingezet om een specifieke doelgroep te bereiken met een specifieke boodschap.

Wat doen de meeste mensen na het opstaan of wanneer ze op het werk toekomen? Juist: hun e-mails checken! E-mail is en blijft een veelgebruikt communicatiekanaal en is daardoor zeer geschikt voor marketingdoeleinden.

Creavolta verzorgt uw e-mail marketing campagnes, van database tot opmaak en ontwerp van nieuwsbrieven, van verzending van nieuwsbrieven tot rapportage, gevolgd door analyse van de resultaten en segmentatie van profielen.

Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?

E-mailmarketing-voordeel-targetting-creavolta

gepersonaliseerde of one-to-one marketing

Op basis van de interesses en het profiel van uw doelpubliek kan u segmenteren en al uw contacten informatie op maat aanbieden.

E-mailmarketing-voordeel-goedkoop-creavolta

goedkoop

E-mailmarketing is relatief goedkoop (geen kosten voor drukwerk, papier of portkosten) en kent een grotere ROI dan veel andere kanalen.

E-mailmarketing-voordeel-grafische-mogelijkheden-creavolta

grafische mogelijkheden

De talloze grafische mogelijkheden maken uw boodschappen aantrekkelijker: uw e-mails worden meer gelezen, het verkeer naar uw website verhoogt en u genereert meer leads.

E-mailmarketing-voordeel-laagdrempelig-creavolta

laagdrempelig

Websitebezoekers geven makkelijker hun e-mailadres dan hun adres of telefoonnummer.

E-mailmarketing-voordeel-traag-medium-creavolta

trager medium

Mensen lezen hun e-mails wanneer ze zin en tijd hebben. Sociale mediaberichten daarentegen zijn vluchtig. Bijkomend voordeel is dat u ook mensen bereikt die niet op sociale media actief zijn.

E-mailmarketing-voordeel-responsive-creavolta

responsive

Een gebruiksvriendelijk en mobielvriendelijk design met duidelijke call-to-actions zet gebruikers meteen aan tot actie.

E-mailmarketing-voordeel-automatisering-creavolta

automatisering

Diverse soorten e-mails zijn te automatiseren via scenario’s.

E-mailmarketing-voordeel-meten-creavolta

meten = weten

U kan het resultaat van een e-mailmarketingcampagne perfect opvolgen: hoeveel mensen hebben uw e-mail gelezen, hebben ze via uw e-mail uw website bezocht, welke pagina’s,...). Allemaal zeer nuttige info om snel in te spelen op deze respons of om uw volgende campagnes te verbeteren. Een mooi voorbeeld hiervan zijn ‘abandoned checkout’ e-mails: webshopbezoekers die hun winkelmandje hebben verlaten zonder effectief te kopen, kan u nadien contacteren.

Wat levert e-mailmarketing u op?

E-mailmarketing is een zeer effectieve manier om:

snel resultaten te boeken

meer verkeer naar uw website te leiden

meer (potentiële) klanten aan te trekken

meer conversies te genereren

Hoe werkt e-mailmarketing?

In grote lijnen volgen wij volgende stappen:

  1. inventariseren van uw huidige e-mailactiviteiten
  2. vastleggen van de gewenste doelen
  3. bepalen en segmenteren van de doelgroep(en)
  4. inrichten campagne (design, onderwerp, tekst, titels, doelgroep)
  5. opmaken geoptimaliseerde landingspagina met duidelijke call-to-action
  6. uitvoeren campagne
  7. rapporteren en analyseren van de resultaten.

E-mailmarketing inzetten?

Overtuigd van de mogelijkheden van e-mailmarketing?

Wilt u nieuwe klanten via e-mail?

Creavolta verzorgt uw e-mail marketing campagnes van A tot Z.

Neem vrijblijvend contact op en we vertellen u graag meer.

Mail ons of bel via 0477 27 07 81