FAQ

Meest gestelde vragen én antwoorden

CMS staat voor Content Management System. Kort gezegd betekent dit dat u de inhoud (content) van uw website op een eenvoudige manier kan beheren.

Het belangrijkste kenmerk van een CMS systeem is dat de inhoud gescheiden is van de layout van uw website. Op deze manier kan u in de toekomst relatief eenvoudig van layout veranderen, zonder dat uw volledige website opnieuw moet ontwikkeld worden.

– Editor: de meeste CMS systemen hebben standaard een editor om tekst op uw site te bewerken. U hoeft dus geen HTML-code te kennen.

– Beheer: via een CMS kan u met verschillende mensen de inhoud van de site beheren. U kan ook bepalen wie welke rechten krijgt. Via een CMS kan u ook instellen dat gebruikers zich moeten aanmelden alvorens ze bepaalde webpagina’s kunnen bekijken.

– Beveiliging: een CMS systeem is meestal standaard voorzien van een goede beveiliging.

Eerst en vooral, uw publiek verwacht dat bedrijven een website hebben die op zijn minst basisinformatie en contactgegevens levert. Een website hebben is deze dagen bijna net zo belangrijk als het hebben van een telefoon of gedrukte brochure. Als mensen meer informatie willen over uw bedrijf gaan ze meestal eerst op zoek op het internet. En als mensen uw bedrijf niet vinden op het internet, wees dan maar zeker dat ze uw concurrent, die al eerder een website laten maken heeft, wel vinden. Dag klant…

Als u de voordelen die zelfs de eenvoudigste website u kan bieden goed overweegt, dan is de vraag niet “Kan ik mij een website veroorloven?” maar “Kan ik het mij veroorloven om GEEN website te hebben?”

Er zijn twee goede redenen om een SSL-gecertificeerde website te hebben:

1. U voldoet aan de wettelijke eisen voor veiligheid

2. Google laat uw veilige website beter scoren.

Heel simpel: door te checken of het webadres begint met het veilige https://. Die ‘s’ staat voor ‘secure’ en garandeert dat u goed zit. Afhankelijk van de browser waarmee u werkt, ziet u ook ergens op uw scherm een slotje verschijnen. Door op dit slotje te klikken, kan u checken of u daadwerkelijk verbinding hebt met de juiste website.

Er zijn verschillende soorten SSL-certificaten waar u als ondernemer een keuze uit moet maken.

Wij adviseren u hierover, zodat u kiest voor de meest voordelige SSL-veiligheid passend bij uw bedrijfswebsite.

Onder webhosting verstaan we alles dat nodig is om uw website continu toegankelijk te houden, tegen een aanvaardbare snelheid, voor alle internetgebruikers over de hele wereld. Hiervoor is een geavanceerde computer nodig die beschikt over een permanente en hoogwaardige verbinding met het internet. Deze computer wordt ook webserver genoemd.

In feite is webhosting het verhuren van schijfruimte voor uw website. U huurt dus een gedeelde van een webserver met gebruik van alle vereiste software om alle faciliteiten van uw website te laten werken.

SEO staat voor Search Engine Optimization. Zoekmachine-optimalisatie zorgt voor een betere zichtbaarheid in de organische resultaten. Dit houdt in dat u bij al uw digitale content (een stuk tekst, een webpagina, een afbeelding of een video) rekening houdt met zoekwoorden die relevant zijn voor uw onderneming en die er voor zorgen dat uw inhoud beter teruggevonden wordt in zoekmachines (bv Google). Uw online aanwezigheid is nutteloos wanneer u niet wordt gevonden.

SEA staat voor Search Engine Advertising ofwel zoekmachine-adverteren. Via zoekmachine-adverteren wordt uw website als een van de eerste opties in de zoekresultaten getoond. Naast de organische resultaten verschijnen in Google ook de gesponsorde koppelingen die u rechts en bovenaan ziet wanneer u een zoekterm intikt. Als u voor zoekmachine-adverteren kiest, komt u daar ook tussen te staan. U kiest zelf de zoektermen en betaalt alleen als iemand op uw advertentie klikt en dus op uw website terechtkomt.

Landingspagina’s zijn webpagina’s die speciaal ontworpen zijn om bezoekers aan te trekken. SEO landingspagina’s worden speciaal ontworpen rond 1 bepaalde zoekterm, dat veel ingetypt wordt in zoekmachines (zoals Google). De bedoeling is om de SEO-landingspagina’s te laten verschijnen in de eerste 10 google-zoekresultaten, wanneer die specifieke zoekterm ingegeven wordt. Hierdoor trekt deze SEO-landingspagina, die deel uitmaakt van uw website, veel bezoekers aan die dan verder surfen op uw website, uw diensten bekijken en contact met u opnemen.