Hoe-schrijf-je-een-goede-over-mij-pagina-creavolta
Geert Volkaerts

Geert Volkaerts

Hoe schrijf je een sterke ‘over mij’-pagina

‘Wie ben ik?’

Dat is de vraag die iedereen zich weleens stelt. Maar wat als je op je website moet laten zien wie je bent en waar je voor staat? Hoe schrijf je een sterke ‘over mij’-pagina? Want zo’n pagina is een belangrijk element op een sterke website met grote aantrekkingskracht. Hieronder een aantal tips:

1. Start met een sterke binnenkomer

Tsjakka! Begin met een sterke binnenkomer. Eentje die meteen de aandacht trekt. Stel je in de plaats van je webbezoeker, omschrijf zijn of haar behoeftes. En vertel dan welke naadloze oplossing jij hen kunt bieden.

2. Bepaal jouw unieke waarden, doelen en missie

Wat wil je bereiken? Bepaal daarom je unieke waarden, doelen en missie! Waar sta je voor? Wat maakt jou bijzonder en anders-dan-de-anderen? Je bent als (kleine of grote) KMO immers sneller, flexibeler, persoonlijker en creatiever dan een groot bedrijf. Precies waar jouw potentiële klant naar op zoek is. Vertel dus kort en krachtig wat jouw meerwaarde is. En dat mag heel persoonlijk zijn: je mag zijn wie je bent.

3. Laat jezelf zien met een foto

Een goede, dynamische foto van jezelf zegt meer dan 100 woorden en is belangrijk voor je uitstraling. Vertel bij die foto iets over de redenen waarom je begonnen bent met je bedrijf en waarom dit de job van je leven is.

4. Gebruik een overtuigende testimonial

Anderen laten vertellen waarom ze voor jou moeten kiezen: tevreden klanten zijn een sterke troef in je digitale communicatie en je ‘over mij’-pagina. Een testimonial in een stimulerende tekst met foto of in een filmpje bevestigen je bezoeker overtuigend dat ze bij jou aan het juiste adres zijn.

5. Vertel een pittige anekdote

Leuk, grappig, speciaal…: je staat er niet altijd bij stil maar elke dag gebeuren er 101 dingen in je bedrijf die voor jou misschien vanzelfsprekend zijn maar die heel positief over kunnen komen bij jouw potentiële klant of lead.

Laat de bijzondere feiten zien die blijven hangen: voor welke klant heb je die unieke extra inspanning gedaan? Welke innovatie kwam er tijdens het productieproces toevallig uit de bus? Welke grappige reactie had die dankbare klant? Maak het visueel met foto’s, een filmpje en een korte tekst. Je mag trots zijn op je successen, ze zijn het waard om te laten zien. En gebruik ze om je verkoopargumenten body te geven, daarmee creëer je vertrouwen bij je digitale bezoekers.

6. Laat je team aan het woord

Heb je een team achter je? Laat ze aan bod komen zodat potentiële klanten weten wie ze aan de lijn of bij hen over de vloer krijgen. Vertel iets leuks of verrassends over hen dat de aandacht van je bezoekers trekt en je bedrijf positief in de verf zet.

7. Wees kort en krachtig

De juiste stijl is altijd een schot in de roos: bij lange teksten klikken bezoekers snel weg. Maak je pagina daarom krachtig, overzichtelijk en kort. Vermijd lange uitweidingen en laat zoveel mogelijk onnodige details weg. En houdt je pagina actief: die mag actueel zijn en regelmatig geüpdatet worden.

8. De beslissende klik op de knop…

Welk duwtje heeft je bezoeker nu nog nodig om de volgende stap te zetten? Je e-book downloaden, een offerte vragen, een afspraak maken, bellen? Naast het tekstgedeelte is het belangrijk dat je digitale pagina visueel mooi oogt. Kies het juiste, duidelijk leesbare lettertype, een heldere achtergrond, een frisse compositie van tekst, foto’s en kleur. En natuurlijk een verleidelijke call-to-action-knop!

Het schrijven van zo’n ‘over mij’-pagina vraagt tijd, energie én kennis van zaken die je niet onmiddellijk in huis hebt? Doe beroep op een professional die een tekst op maat maakt om je digitale profiel sluitend en aantrekkelijk te maken. Kort en krachtig, zonder nutteloze blablabla maar met precies die informatie die je (potentiële) klant aantrekt. Ik help je graag verder.

Bent je op zoek naar een betrouwbare digitale partner? Zoek niet verder, bij mij ben je aan het juiste adres!

Deel dit artikel

Share on facebook
delen
Share on twitter
delen
Share on linkedin
delen
Share on email
E-mail
Geert Volkaerts

Geert Volkaerts

Geert Volkaerts is zaakvoerder van Creavolta. Hij helpt ondernemers om meer rendement te behalen uit hun digitale marketingactiviteiten zodat ze beter worden gevonden en meer omzet realiseren.